نشست خبری موسسه آموزش عالی علوم و معارف به مناسبت هفته پژوهش ۱۴۰۱

نشست خبری موسسه آموزش عالی علوم و معارف به مناسبت هفته پژوهش ۱۴۰۱

رئیس مؤسسة آموزش عالی علوم و معارف: نگاه کتابخانه‌­ای صرف به امر پژوهش موجب فاصله گرفتن نتایج تلاش‌های اساتید و پژوهشگران از نیازهای امروز جوامع در عرصه­‌های مختلف علوم انسانی و نیز صنایع شده است.

جناب حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی معصومی در نشست خبری مؤسسة آموزش عالی علوم و معارف با اصحاب رسانه در تاریخ ۱۹/۹/۱۴۰۱ در محل سالن اجتماعات مؤسسه، ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) خاطرنشان ساخت: این مجموعه جهت پاسخگویی به نیازها در حوزة علوم انسانی اسلامی تأسیس شده است و رشته­ هایی چون حقوق، اقتصاد، جامعه شناسی، رواشناسی، تاریخ، علوم سیاسی، علوم تربیتی و دیگر رشته­ های علوم انسانی اسلامی در آن تدریس می­شود. وی ادامه داد: مخاطبان اغلب از حوزة عرب زبان و به طور خاص از کشور عراق هستند و تاکنون نزدیک به ۴ هزار نفر از کشور عراق در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری تحصیل کرده­اند.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف در بیان توجه به امر پژوهش در نظام آموزشی کشور تأکید کرد: کاربردی بودن پژوهش‌ها، نکتة بسیار مهمی است که باید توجه ويژه‌­ای به آن داشت؛ چرا که عدم توجه به این امر موجب بروز مشکلات و چالشهای جدی در عرصه های مختلف اجتماعی می­شود.

وی ادامه داد: نگاه کتابخانه‌­ای صرف به امر پژوهش موجب فاصله گرفتن نتایج تلاش های اساتید و پژوهشگران از نیازهای امروز جوامع در عرصه های مختلف علوم انسانی و نیز صنایع شده است.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف در نقد پایان نامه و عدم توجه به نیاز روز در برخی رساله ­های علمی خاطرنشان ساخت: امروزه بسیاری از پایان نامه ها در نهاد های علمی عملا در راستای نیازهای جامعه نیست و صرفا نگارش پایان نامه برای نمره و کسب مدرک تحصیلی است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی معصومی در بیان فعالیت های موسسه آموزش عالی علوم و معارف المصطفی گفت: اگر این سرمایه عظیم علمی پایان نامه ها را مبنای کار نیازهای پژوهشی جامعه قرار دهیم کار مهمی صورت پذیرفته است لذا این مجموعه در پژوهش های خود را کاربردی و در راستای نیازها قرار داده است لذا بیشترین استقبال نیز از کشور های هدف ارائه شده است و در این حوزه چندین کتب و پایان نامه نیز به چاپ رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: در این مؤسسه، دانشجویان درس را با انگیزة نیازهای جوامع خود می خوانند لذا یکی از کارهایی که در پایان نامه‌­ها انجام می دهیم، کار تطبیقی بین کشورها در حوزة حقوق، اقتصاد، مدیریت و .. است.

رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف ابراز داشت: به زودی به زبان انگلیسی و دیگر زبان ها نیز رشته هایی را راه اندازی خواهیم کرد و همچنین کتابخانه ای متناسب با نیاز دانشجویان و رشته ها به لحاظ محتوا و زبانی در بعد بین المللی طراحی شده است.

وی خاطر نشان ساخت: این مؤسسه امسال و در سالهای گذشته در اجرای برخی از همایش های بین المللی همانند همایش بین المللی حقوق بشر دوستانه و همایش اندیشه های حقوقی امام خمینی(ره) با دیگر نهادهای علمی همکاری داشته است.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر علی معصومی در پایان ابراز داشت: این مؤسسه در طول دو سال گذشته، بیش از ۵۰ عنوان نشست های علمی و بیش از ۳۰ عنوان کارگاه‌ برگزار کرده است که این کارگاه‌ها به صورت عربی ارائه شده اند.

یادآور می­شود در این نشست خبری تعداد ۱۳ خبرنگار و گزارشگر از ۱۷ خبرگزاری و پایگاه اطلاع رسانی معتبر شرکت کردند.