مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان عراقی برگزار شد

مراسم فارغ التحصیلی دانشجویان عراقی برگزار شد

ریاست جامعه المصطفی العالمیه در این مراسم گفت:توسعه علمی جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر باعث شده تا دانشگاه ها، موسسات و مراکز علمی ایران در تراز بالا و بین المللی قرار بگیرد.
حجت الاسلام و المسلمین علی عباسی ادامه داد: استقبال دانشجویان کشورعراق از موسسات آموزش عالی علوم و معارف علاوه بر توسعه روابط بین دو کشور موجب افزایش رشد علمی و مدیریت دانش آموختگان کشورعراق هم شده است.
در ادامه این جلسه مدیر اجرایی مجلس تنمیه المستقل کشور عراق ضمن قرائت پیام نخست وزیر اسبق عراق دکتر عادل المهدی (متن پیام نخست وزیر اسبق عراق) گفت با توجه به قابلیت‌های علمی و فرهنگی جامعه المصطفی العالمیه، دانشجویان عراقی با هدف کسب مدرک دانشگاهی و رشد تعالی انسانی و اسلامی در موسسه آموزش عالی علوم و معارف جامعه المصطفی تحصیل می‌کند.
مهندس محمد حسین الاسدی افزود:با توجه به تعاملات با جامعه المصطفی از سال ۲۰۱۳ تا به امروز نزدیک به ۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو به موسسه آموزش عالی علوم و معارف معرفی شدند که بعد از فارغ التحصیلی به عنوان استاد دانشگاه و مسئول در کشور عراق مشغول به فعالیت هستند.
در ادامه این مراسم رئیس موسسه آموزش عالی علوم و معارف حجت الاسلام ,والمسلمین دکتر علی معصومی گفت: در این موسسه رشته‌های علوم انسانی و اسلامی از جمله علوم قرآنی، علوم تربیتی، تاریخ، حقوق، اقتصاد، علوم اجتماعی، علوم سیاسی، مدیریت، زبان و ادبیات عرب، تبلیغ و ارتباطات و معارف اسلامی در سه مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری تدریس می‌شود.